Rabu, 17 Februari 2010

Kelebihan Air yang Diborring

Sudah 4 hari bermula pagi Isnin baaru-baru ni, kami di Tanah Merah, Kelantan takda air..Kesian akak tengok pada mereka-mereka yang terlibat terutamanya pada yang mempunyai anak-anak kecil dan peniaga-peniaga kedai makan. apa nak buat,du..gaa.....an.. bak kata orang,betapa berat mata memandang,berat lagi bahu yang memikul,betul tak?
Mujurlah rumah akak guna air borring, so takda masalahlah tentang air nie,kecuali time takda letrik,barulah tak jalan air borring...Mak dan ayah akak sekarang ni dok di rumah kamilah nampaknya,rumah di Taman Bunga dah takda air. Seronok tak terkata bila ibubapa kita dok skali ngan kita,kan?Alhamdulillah...
Kepada mereka yang sedang bermasaalah ngan air nie,semoga banyak2kanlah bersabar ye.. insyaallah,sehari dua lagi nanti,moleklah tangki air tu...
Kepada yang menggunakan air borring tu, takda masalah jika kita berkongsi kelebihan air borring ini pada mereka yang memerlukannya,seperti yang akak lakukan sekarang nie...Jiran-jiran akak sama-sama dapat mengambil air dari paip borring,air pun jernih dan banyak...betul tak?

4 ulasan:

  1. salam k.teh..
    thanks krn sudi sggh dan follow blog sy. air borring tu air bawah tnh yg disedut guna pam elektrik ye? bgusla ada alternatif camni kn, tp mmg kesianla kat org yg takde air tu.
    re: kakteh pi kt websiteni http://www.scrap-e-blog.blogspot.com/ dan pilih layout yg disukai, copy code n paste kat Add a Gadget kt blog kt teh ye, slmt mncuba..

    BalasPadam
  2. salam kak Teh.. terima kasih kerana sudi berkunjug blog saya. Salam pengenalan dari saya. Nama saya Sophia

    BalasPadam
  3. Terima kasih banyak-banyak pada Kulop Din, ZaiY dan fuzidss kerana sudi memberikan komen.

    BalasPadam