Sabtu, 25 Julai 2009

Tiada yang kekal melainkan ALLAh- 2

Mek,seorang ibu yang penyayang kepada anak-anak dan menantu2 di samping cucu-cucu... Isteri yang mengambil berat akan suami yang tercinta. Allahyarhamah akan dikebumikan esok,selepas Subuh di Tanah Merah. Kita sayang pada beliau,tetapi ALLAH lebih menyayanginya, dan tidak mahu beliau lebih menderita.. Semoga keluarganya tabah menghadapi saat-saat yang sukar ini.. Jee, isteri kepada anak saudaraku pernah berkata Allahyarhamah setiap kali pulang dari bekerja,bila sampai aje di muka pintu,beliau akan memanggil nama cucunya,Miyyul.....nama manja Qayyuum di kalangan keluarga di sini.. Begitu manja dengan cucu-cucunya..pasti mereka akan terasa kehilangannya,walaupun kecil,mereka seolah-olah dapat merasai bila terjadi sesuatu..Yang pasti beliau akan dikenangi dan dirasai kehilangannya oleh mereka yang bekerja di Pasar/Market di Tanah Merah kerana beliau telah lama bekerja di situ....Al-Fatihah..
Posted by Picasa

3 ulasan:

  1. salam takziah kak teh..
    bila baca n3 ini..
    teringat pada arwah mak mertua..
    arwah juga sangat disayangi oleh anakmenantu dan cucu2nyer..

    BalasPadam
  2. Terima kasih,Ni. Cucunya pada malam sebelum arwah meninggal asyik menangis aje..dia seolah-olah dapat merasakan ada sesuatu akan berlaku. Dalam dok menangis tu,bila bawa masuk bilik arwah,terus senyap...malangnya atok dia dah tak boleh nak ambik atau dukung dia lagi..cuma dok sedih aje bila tenguk cucu tu... sedih betul..

    BalasPadam
  3. Lama tak jumpa kak teh di blog. rindu la pulak,akhirnya bertemu juga. blog berwajah baru ni,cantik dan menarik. maaf tulis msg ni di ruang komen ni,cari msg box tak jumpa. padam la msg ni nanti.sori ek. Assalamualaikum.

    BalasPadam